tisdag 14 februari 2012

vet ni en sak......

GUD, vad skönt det ska bli att komma iväg härifrån, visst jag föredrar ca 40 plusgrader än 20 minus.... Men som förälder att sitta och höra hela tiden.....

¤ Barnet har för lite kläder på sig (då är det 26 plus grader och går i blöja)
¤ Barnet ska inte röra det (Han leker med en kartong, som är roligare än leksakerna)
¤ Går han inte ännu? vad lat han är (Han går men orkar int just då)
¤ Pratar han inte? Mitt barn pratade vid 5 månaders ålder (*suck* han lär sig 2 olika språk och orden kommer är dem kommer)

*suck* jag vet inte hur många gånger jag fått höra att min lilla kille är lat den har till och med rakt ut sagt att han är "efter"
Bara för att han utvecklas på sitt sätt


Och jag kan säga att som första gångsförälder att hela tide höra att ALLT man gör är fel är inte kul.... I början när klimpen föddes satt jag och kände mig värdelös som förälder... Som tur är har jag haft älsklingen som hela tiden sagt - Lyssna inte på dem, du gör ett bra jobb....

Under 1 och ett halvt år, har han varit förskyld kanske 3 gånger och sjuk 1 gång...

Och Nu kanske han kommer att åka på något.... Pga, att vi åker från 35 plusgrader och kommer direkt till 10 minus....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar