torsdag 17 maj 2012

min lille kille :(

Vi var och röntgade klimpen för att kolla skyddet mot TBC (då gjorde dem en lugnröntgen)
Det slutade med att vi fick höra att matstrupen var lite intryckt och att det såg ut som hjärtat var lite stort så det var det som tryckte på matstrupen... Vi fick en tid för att kolla upp det... EKG:t visade att det var någonting med hjärtat.... Då vart det ett ultraljud, *suck*   vi fick inte en fullständig undersökning då klimpen var trött, sprattlig och helt enkelt ville inte vara med... Men läkaren kunde berätta av det han fick....

När en bebis ligger i magen har dem ett extra hål i hjärtat som ska börja stängas när dem föds.... Den är kvar, och min nu snart två åriga son har ett hjärta som försöker kompensera genom att bli lite större...
Men han är pigg glad, springer och stojjar som vilket barn som helst, man ser inga problem...

tillståndet heter Patent foramen ovale

Men som sagt undersökningen är inte fullständig ännu, så nu väntar vi på en ny kallelse till barnmottagningen i Motala

Och jag kan erkänna, Jag är RÄDD ......   RÄDD som in i ###    (vill inte använda fula ord i bloggen)

Men läkaren som vi har fått och sköterskorna är helt underbara (och jag har bara träffat dem 1 gång)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar